Bestill kurset her > 

 

NYBEGYNNERKURS

 
 

Formen vi underviser på heter Zi Wu Men. Den ble utviklet for å bedre og forebygge muskel- og skjelettlidelser. Man trenger ingen forkunnskaper for å være med på kurset.

Som nybegynner i Tai Chi lærer du grunnleggende øvelser og går systematisk gjennom en bevegelse om gangen. Du får også en solid forståelse av prinsippene og filosofien bak Zi Wu Men.


 

 

 

 

 

TAI CHI FOR VOKSNE

 

Tai-chi passer veldig godt for eldre. I Kina er det særlig de eldre som bruker denne formen for øvelser for å:

  • Forebygge mot kroniske lidelser
  • Styrke kjernemuskulatur
  • Bedre energien, unngå stivhet
  • Bedre balanseevne
  • Øke bevegelsesevne
  • Skjerpe hukommelse
  • Få mental ro

HELSEMESSIGE ASPEKTER VED TAI CHI

 

Samlede randomiserte studier av Tai Chi viser at det er en effektiv treningsform som bidrar til en rekke helsefordeler:

  • Bedre balanse og koordinasjon
  • Mer energi
  • Bedre blodsirkulasjon
  • Økt bevegelighet
  • Bedre søvnkvalitet
  • Styrking av ledd
  • Minsking av revmatiske plager
  • Reduserte smerter og stivhet ved fibromyalgi
  • Styrket kjernemuskulatur
  • Bedre fordøyelse

HISTORIEN BAK ZI WU MEN

 

Zi Wu Men tai-chi, også kjent som Liang Shan tai-chi (fjell tai-chi) er en av fem store retninger innenfor kinesisk tai-chi. Grunnlagt i 1131 begynte dens historie under Song Dynastiet. En krigshelt av Kina, Song Jiang og hans 36 menn, bosatte seg i i fjellene nord for Liang Shan. Der bygget de et tempel, og sammen med munken Yuan Tong fortsatte de sin trening og øvelser i qi gong og kung fu. De delte erfaringer og utviklet over tid det som skulle bli Zi Wu Men Tai-chi, som er en blanding av qi gong og kung fu. Zi Wu Men har siden gått i arv i over 29 generasjoner hvor taoistiske prester, buddhistiske munker og konfucianske lærere har finslipt, videreutviklet og forbedret øvelsene til de fantastisk helhetlige og optimale øvelser de er i dag.

 
 

Pakkereise

Hurtigsøk